Prawnik z zakresu prawa zamówień publicznych (rekrutacja ciągła)

Kogo szukam?

Osoby, która już jest samodzielnym prawnikiem, a nie dopiero nim się staje. Podejmuje decyzje, potrafi je uzasadnić i zakomunikować klientowi. Wymaganiem niezbędnym jest praktyczna znajomość prawa zamówień publicznych pozwalająca na samodzielne działanie w przypadku znacznej części spraw.

W przeważającej mierze Twoja praca będzie polegała na przygotowywaniu pism w imieniu klientów (wykonawców) w ramach postępowań przetargowych. Oznacza to konieczność samodzielnej analizy sprawy, sporządzenia pisma, (czasami) komunikacji z klientem.

Inne zadania, z którymi będziesz miał(a) do czynienia to:

  • konsultacje problemów związanych z prawem zamówień publicznych,
  • weryfikacja zgodności oferty z wymogami dokumentacji postępowania (najczęściej weryfikacja konkurencyjnej oferty),
  • pomoc w przygotowaniu oferty od strony formalnej,
  • przygotowanie umów (wzory umów do postępowań, umowy podwykonawstwa, umowy konsorcjum oraz inne),
  • analiza problemów na etapie realizacji zamówień publicznych (wnioski o zmianę umowy, starania o uniknięcie kar umownych),
  • sporządzenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej,
  • sporządzanie pism procesowych,
  • przygotowanie zapytania ofertowego dla zamówienia dofinansowanego z funduszy europejskich (w trybie zasady konkurencyjności),
  • przygotowanie dokumentacji postępowania przetargowego.

Nie oczekuję, że Twoje doświadczenie będzie obejmowało tak szeroki zakres czynności. Twoje zadania dostosuję do profilu Twojego doświadczenia.

Dodatkowo liczę na to, że będziesz w stanie przygotowywać (po wdrożeniu) wpisy z zakresu prawa zamówień publicznych na stronę kancelarii kartaprzetargowa.pl

Niezbędne kompetencje
  • posiadasz praktyczną znajomość prawa zamówień publicznych – poszukuję osób, z którymi będę mógł porozmawiać o sprawie, a nie tłumaczyć im sprawę i dotyczy to zarówno spraw prostych, jak i tych skomplikowanych;
  • przejrzyście i prosto formułujesz myśli na piśmie – rozbudowane zdania i trudniejsze słowa (np. formułować) mają swoje zastosowanie, ale na co dzień będę oczekiwał, że Twoje argumenty zrozumie przeciętny ich adresat, a nie osoba o podobnym doświadczeniu;
  • jesteś osobą dokładną – dokładności trudno jest się nauczyć. Jeśli cieszysz się, że udało Ci się zrobić zadanie w połowę przewidzianego czasu lub strasznie nudzi Cię czytanie pisma po raz trzeci, to nie aplikuj. W tej pracy chodzi o wyłapywanie błędów innych, a nie dokładanie własnych;
  • uczysz się na popełnionych błędach – ok, udało Ci się dołożyć własny błąd, ale traktujesz to jako naukę, a nie przypadek. Co więcej, nie ukrywasz swoich wpadek.

Wszystkie powyższe kompetencje są niezbędne. Jeśli masz problem z choćby jedną z nich to nie aplikuj, inaczej nasza współpraca nie ułoży się dobrze.

Pożądane cechy (co najmniej dwie wymagane):
  • naturalność w kontakcie z klientami – stopniowo będę Cię wprowadzał w zadania związane z kontaktem z klientami. Jeśli to lubisz, to dasz radę, jeśli nie lubisz, to miej to wyćwiczone;
  • umiłowanie do szukania dziury w całym – dobrze, jeśli lubisz wyszukiwać błędy i przekopywać się przez sterty cyfrowych dokumentów w poszukiwaniu sprzeczności. Znalezienie błędu daje satysfakcję, ale często nic nie znajdziesz, więc najlepiej jeśli sam proces poszukiwania będzie dla Ciebie satysfakcjonujący;
  • otwartość – nie tylko świat się zmienia, praca prawnika również. Zmiany i dążenie do usprawnienia pracy nie mogą być dla Ciebie problemem, podobnie jak przyjmowanie i przekazywanie informacji zwrotnej. Zwykła ludzka otwartość na innych też jest pożądana.
Mile widziane, ale niewymagane:
  • praktyczne umiejętności z zakresu formułowania umów w obrocie gospodarczym,
  • znajomość procesu realizacji projektów dofinansowanych ze środków unijnych, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania zamówień w ramach projektów,
  • ogólna znajomość realiów prowadzenia działalności gospodarczej,
  • znajomość WordPressa,
  • użyteczna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.
Opis warunków pracy

Zależy mi na stworzeniu swobodnej atmosfery pracy.

Nie oczekuję pracy ponad siły i radzenia sobie ze stresem w niezdrowych ilościach. Wyzwania w pracy mają dawać satysfakcję, a nie powodować ból głowy.

Oczywiście nie oznacza to braku wymagań. Musisz być w stanie wytworzyć coś wartościowego, coś za co klienci będą skłonni zapłacić i to pewnie więcej niż zapłaciliby w przeciętnej kancelarii.

To nie jest (stereotypowa) praca urzędnicza, sprawy to bardziej „problemy do rozwiązania” niż „rzeczy do zrobienia”. Jednocześnie nadal jest to praca bardzo biurowa w swoim charakterze, czasem żmudna. Jeśli do zadowolenia z pracy potrzebujesz udziału w spotkaniach roboczych, spotkaniach z klientami, udziału w negocjacjach po stronie klienta, reprezentacji w sądzie, to raczej nie jest to praca dla Ciebie, nie aplikuj.

Specyfiką kancelarii jest w ogromnej mierze zdalny kontakt z klientem (zazwyczaj mail, telefon, rzadziej wideokonferencje), co oznacza m.in.:

  • możliwość częściowej pracy zdalnej i sporą elastyczność godzin pracy,
  • sporadyczny tylko wymóg formalnego ubioru.

Drugą cechą charakterystyczną kancelarii jest jej mały rozmiar – obecnie jest jednoosobowa, co oznacza m.in.:

  • Twoje zdanie się liczy – co do kierunków rozwoju kancelarii, wprowadzania nowych usług, organizacji pracy, kształtu strony internetowej kancelarii czy wyposażenia Twojego stanowiska pracy;
  • konieczność stałej wymiany informacji ze mną w celu obsłużenia klientów, a więc i dogadywania się na bardzo dobrym poziomie;
  • brak ścieżki awansu do czasu rozwoju kancelarii;
  • brak możliwości uczestnictwa w długich, wielowątkowych projektach.

Obecnie biuro kancelarii mieści się w wynajmowanym lokalu w pobliżu Parku Miejskiego na Bydgoskim Przedmieściu.

Przewiduję zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. Przewidywane wynagrodzenie początkowe to 5000 zł netto, wynagrodzenie po osiągnięciu biegłości w realizacji powierzonych zadań 6500 zł netto.

Jeśli interesuje Cię ta (lub podobna) praca, ale na innych warunkach zachęcam do aplikowania, ale koniecznie opisz na jakich warunkach jesteś w stanie współpracować. Może się dogadamy, a nawet jeśli nie teraz, to zyskamy oboje kontakt i możliwości na przyszłość.

Jeśli zaproponuję Ci pracę, a masz taką potrzebę (nie chcesz łatwo rezygnować z obecnej pracy) możemy się umówić na kilka pojedynczych dni wspólnej pracy „na próbę”.

Jeśli preferujesz pracę w niepełnym wymiarze etatu koniecznie napisz o tym (to nie zmniejszy Twoich szans).

Proces rekrutacji

Pierwszym etapem rekrutacji jest wypełnienie ankiety rekrutacyjnej dostępnej pod adresem https://app.hrappka.pl/oferta/Prawnik-z-zakresu-prawa-zamowien-publicznych/68608

Drugi etap to próbka wiedzy (zadania praktyczne), być może również testy (zdolności oraz osobowości pod kątem pracy). 

Co do próbki wiedzy – jeśli się nie chcesz jej przygotowywać, bo to za duży wysiłek czasowy, to nie aplikuj i oszczędź ten czas już wcześniej. Próbka ma sens – jeśli nie będziesz w stanie spełnić wymagań (które dotyczą przecież nie tylko wiedzy), to lepiej, by to wyszło przed zatrudnieniem.

Próbka obejmie fragmenty praktycznych zadań (nie będzie zadań typu przygotuj kompletne pismo).

Testy nie zajmą wiele czasu i robione są zdalnie. Możesz nie wyrazić zgody na wzięcie udziału w teście. Test jest jedynie narzędziem pomocniczym, samodzielnie nie determinuje wyniku rekrutacji, a jedynie uzupełnia informacje o Tobie.

Trzeci etap to rozmowa bezpośrednia.

Każdej aplikującej osobie przekażę informację zwrotną oraz uzasadnienie podjętej decyzji.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji napisz na adres e-mail rekrutacja@kartaprzetargowa.pl lub zadzwoń 510 506 503.

Do zobaczenia!